بلاگ

راهنمای انتخاب و خرید ابزار باغبانی

 

ابزار باغبانی مهم‌ترین ملزومات نگهداری از یک باغچه‌ زیبا و سالم هستند. برای داشتن باغچه‌ای سالم، باید ابزار خود را متناسب با اندازه و نیازهای محیط خریداری کنید. هر باغچه‌ای خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد و نیازمند امکاناتی متفاوت با سایرین است. پس پیش از خرید محصولات به لیست زیر نگاهی بیاندازید و بهترین گزینه ها را متناسب با شرایط خود برگزینید.

 

مشاهده ابزار های باغبانی در ابزار بهزادی


بیل و چنگک

بیل‌ و چنگک‌‌ در اندازه های مختلف و جنس دسته های متفاوت عرضه می شوند. دسته‌های فلزی معمولاً دوامی بیشتر از همتاهای چوبی خود دارند و در بعضی موارد با لایه‌ای از پلاستیک پوشانده شده‌اند. انواع مختلفی از بیل‌ها و چنگک‌های کوچک‌تر نیز در بازار عرضه می‌شوند که برای انجام کارهای سبک‌تر و حمل و نقل آسان بسیار مناسب‌اند.

 

شن کش

شن کش ها معمولاً برای یک دست کردن خاک و همسان سازی سطح زمین به کار می روند. همچنین می توان از نوع مخصوصی از شن کش برای جمع آوری برگ ها استفاده کرد.

 

 

بیلچه

بیلچه و چنگک دستی بهترین وسیله برای از بین بردن علف های هرز، کاشت گل و انجام سایر حفاری‌های کوچک هستند. چنگک های دستی معمولاً برای استفاده در خاک رس انتخاب می‌شوند. به یاد داشته باشید که ابزار باغبانی کوچک به راحتی در محیط باغچه گم می شوند؛ پس گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای رنگی متمایز هستند و دسته های چوبی را طبق سلیقه‌ خود رنگ بزنید تا به راحتی در محیط باغچه قابل تشخیص باشند.

 

قیچی باغبانی

قیچی های باغبانی یکی از ضروری ترین وسایل این فهرست هستند و برای کوتاه کردن و بریدن شاخ برگ‌ها استفاده می‌شوند. بهترین قیچی‌های باغبانی دارای قفل ایمنی و تیغه‌های ضربدری هستند. قبل از خرید می توانید قیچی ها را تست کنید تا از سادگی کار با آن‌ها مطمئن شوید.

 

کج بیل

کج بیل ها دارای صفحه های بسیار مسطح هستند. این بیل ها برای حفر گودال مناسب نیستند اما با آن ها می‌توان به راحتی علف های هرز را از زمین بیرون آورد. دسته‌ طولانی این محصولات نیز از کمردرد و خستگی در زمان بیرون آوردن علف ها جلوگیری می کند.

 

اره‌ باغبانی

اره های باغبانی برای بریدن شاخه های کوچک مناسب هستند. بعضی از اره های موجود در بازار به همراه تیغه‌ تاشو عرضه می‌شوند. هر چند اره هایی با دسته‌‌ ثابت، طول عمر بیشتری را تجربه خواهند کرد.

 

قیچی شمشاد‌زن

این قیچی‌ها برای مرتب کردن چمن‌ و شمشادها و کوتاه‌کردن ساقه‌ گل‌ها مناسب هستند. پیش از خرید، وزن قیچی را با توانایی خود مقایسه کنید و از کارایی آن مطمئن شوید.

 

چمن زن

در صورتی که باغچه‌ خود را با چمن آراسته کرده اید، چمن زن جزو نیازهای اولیه‌ شما است. مطمئن شوید که بهترین اندازه را برای محیط مورد نیاز خود و همچنین فضای انباری که در اختیار دارید، انتخاب می‌کنید.

 

 

شلنگ و لوازم آبیاری

شلنگ و لوازم آبیاری از مهم‌ترین امکانات هر باغچه هستند. مطمئن شوید که محصول انتخابی شما به اندازه‌ کافی سبک باشد و از مواد مناسب و بادوام در ساخت آن استفاده ساخته شده باشد.

 

چرخ دستی

یک چرخ دستی مناسب حمل و نقل اشیا سنگین در اطراف باغ را بسیار ساده تر می کند. هرچند این وسیله بیشتر در محیط های بزرگ قابل استفاده است.

 

منبع:بیتوته

مشاهده ابزار های باغبانی در ابزار بهزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *